Kolorowe Jarmarki!

20170716_124937

Stragany, targi staroci i giełdy, pchle targi – tak mogłabym oposać swój mały raj, Jestem takim raodzajem „grzebcia” to coś wypatrzę, tam poszperam i zawsze znajdę coś godnego uwagi. Lubię ładne rzeczy- takie z duszą, z jakąś historią i pozytywną energią i może znajdą się tacy co powiedzą, że się zagracam, ale uwielbiam mieć wokół siebie rzeczy, które budują mój mistyczny światek. 

Taki magiczny właśnie jest Perski Izerski Jarmark, odbywający się w wyjątkowym miejscu, bo w średniowiecznej osadzie Kopaniec-  rekontrukcja trzynastowiecznej osady rolniczej w Górach Izerskich (niedaleko Jeleniej Gory) – tutaj mieściła się pogańska świątynia i od nie jednej osoby usłyszycie o dużych pokładach energii znajdujących się w pobliżu osady.

Byłam tam już wcześniej i za każdym razem się zachwycam i ludzmi, przedmiotami i całą atmosferą.

Najbradziej lubię to, że gdy podchodzę do stoisk, nikt mnie nie ignoruje, Każdy zagada, powie coś miłęgo. Spotakć tam można artystów sprzedających swoje obrazy, biżuterię, rzeżbiarzy, przewodników górskich, zielarzy, rolników i kolekcjonerów.  Wszystcy wystawcy to ludzie pełni pasji- bo to się widzi i czuje za każdym razem kiedy zaczynają mówić o tym co nam pokazują. To jest piękna odmiana dla współczesnego, marketowego podejścia do klienta.

20170716_123058

Na tym stoisku wyszperałam lnianą sukienkę z paskiem za całe 8 zł! 😀

Poza pięknymi starociami, oczywiście jest i jedzonko 😉 Domowe, tradycyjne, a co bardzo mnie cieszy to że są wegańskie stoiska. Zawsze do nich wracam i zawsze jadę do Kopańca z myślą o tym, że sie najem i nigdy się nie zawodzę- tym razem kupiłam burgera z soczewicy w pysznej bule z sosami i buraczkiem. Zakupiłam też chlebek na zakwasie do domu, a po jedzeniu poszłam miziać owieczkę i kucyka -tak- ja stara baba, „wpychałam” się między dzieci i zachwycałam się chyba bardziej niż one 😀

20170716_124910

Fajną sprawą na Izerskim są zawsze różne warsztaty. Bywają rożne zagadnienia, od pieczenia chleba nad ogniskiem po wytwarzanie ceramiki i tym podobne. Tym razem można było zapisać się wcześniej na płatne (ale jakie cudowne) warszaty u Chwastożerców i nauczyć się jedzenia tego co zazwyczaj mijacie podczas spacerów.  Była okazja do zbadania swojego ciała biorezonansem. Po trzecie- warszaty z tworzenia ceramicznej mozaiki, oraz krótkie spotakanie z samym sobą- czyli medytacja- ale o tym za chwilkę 😉

20170716_124916

20170716_130328Wracając do medytacji- to był mója pierwsza w życiu próba medytowania i powiem tak: nie wiem czy jest coś trudniejszego niż osiągnięcie wewnętrznego spokoju, wsłuchanie się we własny oddech i ignorowanie w tym czasie łażącej muchy po nosie. Dla mnie to jakiś kosmos!

Medytacja trwała 20 minut- tylko! a ja nie mogłam doczekać się kiedy koniec. Zrozumiałam jak bardzo jestem niecierpliwa, i jak bardzo brakuje mi spokoju, opanowiania i skupienia się na tym co jest ważne.

Spróbójcie sami usiąść w wygodnej pozycji, zamknąć oczy i skupić się jedynie na oddechu. Poczuć kiedy powietrze wchodzi do nosa i jak się ogrzewa. W tym czasie nie ineresujcie się niczym innym- niech nieumyte naczynia w zlewie przestaną istnieć, wyciszcie dzwięki z otoczenia, samochody, traktory i ptaki – w tej chwili nie istnieją…. znajdz czas dla siebie, bez komputera i telefonu… to jest trudne.  Podobało mi się mimo, że medytacją bym tego nie nazwała. Chcę zgłębić ten temat, bo naprawdę warto! Będę szukała swojej ścieżki.

To chyba tyle 🙂 Jeśli będziecie w pobliżu zwłaszcza w wakacje kiedy Jarmark odbywa się częściej -naprawdę warto odwiedzić to miejsce. Tam jest fajnie. Każdy znajdzie coś dla siebie, dzieciaki też nie będą się nudzić, nawet samotnie- jak ja- naładujesz sobie akumulatory w magicznym kręgu, zjesz coś pysznego, porozmawiasz z ciekawymi ludzmi i wrócisz do domu z jakimś magicznym fantem.

polecam!

Niech moc będzie z Wami!

Wasz

-Agat

 

2 uwagi do wpisu “Kolorowe Jarmarki!

Skomentuj

