Eko zwierzaki

Szydełkowe amigurami- pierwsze podejście i moja eko deklaracja.

20160608_100507.jpg

Nastał ten czas kiedy mogę zdiagnozować u siebie szydełkowe uzależnienie. Dawno nie robiłam nic co by mnie tak pochłaniało i pobudzało wyobraźnię. To jest super! Polecam 😉

Dzisiaj udostępniam wizerunki moich dzierganych przyjaciół. Na Facebooku wrzuciłam już zdjęcia misia, od którego wszytsko się zaczeło i pewnie potrwa do końca świata i jeden dzień dłużej 😉

Uszaty miś jest wielkości 22 cm, z miękkiej akrylowej włóczki. Nie jest idealny, bo ma krzywo przyszyte kończyny i kilka dziur, po zgubieniu jakimś cudem oczek, ale jestem z niego dumna bo to pierwszy taki miś! Oczka zrobiłam ze sznurka i muliny. Poniżej zwierzyniec:

20160611_101924

Są to typowe maluchy amigurami. Średnica ok 2 cm. Testowałam tutaj rozmiary szydełek 2-3 i 4 i ćwiczyłam sobie robienie „kulek” na głowy i inne elementy zabawek.

Sama nie mogę zdeydować,  który mi się bardziej podoba, ale skłaniam się chyba ku śwince- jakoś mnie urzeka 😉 taki już los amigurami. Mają być po prostu słodkie do bólu.

Najbardziej lubię ten moment kiedy montuje się oczka. Wtedy robótka zaczyna „żyć” i nabiera swojego charakteru. Świnka jak i reszta, wyglądają świetnie jako breloki, albo przywieszki na lusterko w samochodzie. Czuję, że będą u mnie wszędzie!

Jeszcze taka mała dygresja co do włóczek. Jak zaczełam szperać w internecie to zrobiłomi się smutno, bo wiele materiałów, z  których robi się cieplutkie włóczki jest pełne cierpień zwierząt. Np. przewóz kóz rasy kaszmirskiej statkami przez ocean, gdzie większość z nich nie przeżywa bo warunki są straszne- bez wody, jedzenia, powietrza w ciasnych kontenerach. Później pranie wełny w różnych chemikaliach. O królikach nie wspomnę, bo jak słyszę o wełnie z angory to serce mi staje- dlatego deklaruję, że u mie takich materiałów nie znajdziecie. Wszystko co robię pochodzi z natury lub jest sztucznie wytworzone tak by nie narażać na cierpienie nikogo. Króluje akryl, bawełna, len i mnóstwo innych dodatków. Mimo, że nie jestem 100% weganką to nie mam sumienia zrobić króliczka z innego króliczka jednocześnie miziając moje domowe uszaki.  Vege zabawki i dodatki są jeszcze lepsze, nie uczulają i są bezpieczne dla każdego. Tego się będę trzymać 😉

20160611_102057

Niebawem kolejny pakiet słodkości, bo już dziergam następne!

bye!

Agat

11 uwag do wpisu “Eko zwierzaki

  1. O rajuśku, jakie są wszystkie urocze!!! Świnka jest rzeczywiście fajniutka, ale moje serce skradł króliczek 🙂
    Btw, dlaczego sama wcześniej nie spróbowałam z szydełkowymi zwierzakami?! Cały czas tylko sznury z koralików tworzę. Chyba pora na odmianę! 😀

    Lubię to

  2. Pingback: Zrobisz kulkę- zrobisz wszystko! |

Skomentuj

