3 powody, dla których chcę biegać

Każdy ma swoje powody by biegać. Dla mnie najważniejsze są te 3 motywacje, które jednocześnie w pozytywny sposób przekłądają się na resztę życia.

20160207_133201.jpg

Wielokotnie natknęłam się na listy, które „dopingują” biegaczy. Oczywiście zgadzam się z prawie z każdą i nie będę wypisywać wszystkich możliwych zalet, które zachęcają do tego pięknego sportu. Wyróżnię za to te, które są najważnejsze dla mnie -jako początkującego -amatora biegania 🙂

12207511_968761709880502_614007081_o

Kontakt z naturą– Nie jestem miejskim typem. Kocham wieś, a  dzięki bieganiu poznałam lepiej nowe okolice, do której się przeprowadziłam. Jestem w stanie zobaczyć więcej niż na przeciętnym spacerze. Dodatkowo, nie ma biegu bez natknięcia się na ziwerzaki i ptaki! Sarny i jelenie to już norma, ale za każdym razem zachwycam się bez końca. Z ptactwa najbardziej urodziwymi gośćmi na mojej drodze są bażanty- cudowne! Czasami biegam po to by zobaczyć gdzie tym razem natknę się na te pięknoty 😉

Zdobywanie wyznaczonego celu– ten moment, w którym bięgnę przed siebie bez zatrzymania dobiegam co trening dalej, jest najwspanialszym uczuciem jakie odkryłam w soim życiu. Początkowo biegłam 3 km z zasmarkanym nosem i ciągłym churchlaniem z chusteczką w dłoni…. teraz robię spokojne 5 km bez przerwy i wyznaczam kolejny cel- 10! I gdy widzę, że mogę coraz więcej dostaję takiego powera na resztę dnia, że czasami mam ochotę zrobić trening drugi raz 🙂

12789665_968753236548016_310870289_o

Systematyczność biegania– której się dopiero uczę, ale gdy się jej trzymam widzę jakie świetne efekty przynosi. Ta cecha z biegania przekłada się także na moje życie codzienne, bo nie będę kłamać kiedy powiem, że nie było z nią u mnie najlepiej. Uczę się planować czas. Teraz do zaznaczonych w kalendarzu treningów, dopisuję sprzątanie, czas pracy- a nawet pielęgnację ciała i życie staje się prostrze.

Wiem, że każdy indywidualnie dobiera sobie takie motywatory, ale naparwdę warto je odlaleźć i spisać. Powiesić na lodówce i czytać za każym razem, gdy przychodzi chwila zwątpienia -to pomaga 😉

Pozdrawiam

Agata

 

 

2 uwagi do wpisu “3 powody, dla których chcę biegać

Skomentuj

