Domowy zielnik

Pomidorowa z bazylią, tymiankowy twaróg, jajecznica ze szczypiorkiem… te i inne dania najlepiej smakują ze świeżymi ziołami! Dlatego już teraz, na moich parapetach rodzi się potęga smaku.

20160210_113600

Moja tygodniowa bazylia

Zima i już prawie po zimie, trzeba pomyśleć o wiośnie, a konkretnie o wiosennej i letniej kuchni, w której nie może zabraknąć świeżych ziół. Tak więc, już wysiałam swoją bazylię, tymianek i szczypior. Za kilka tygodni czas na pietruszkę i rzodkiewkę. Rośliny rosną u mnie w domu na parapecie. Tym razem pierwszy raz skorzystałam z nowości jaką są torfowe krążki. Z ciekawości kupiłam i użyłam według „przepisu” na opakowaniu. Lubię  kiedy coś się dzieje i to tak szybko tym bardziej krążki mnie zainteresowały bo po namoczeniu w kilka minut otrzymałam gotowe „doniczki” do wysiewu.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Zaletą tych mini doniczek jest to, że gdy zioła trochę urosną wystarczy wsadzić całość do większej donicy i zasypać ziemią.

20160210_113744

W ten sposób nie naruszam korzeni, a sadzonki odwdzięczają się pokaźnym wzrostem. Nasionka szybciej wykiełkowały na torfie niż w ziemi. Jedyne na co trzeba zwracać uwagę to wilgotność podłoża. Musi ono być regularnie nawilżane, w moim przypadku nawet codziennie, z racji bliskości grzejników.

Do tego wszystkiego dodam, że krążki torfowe są przyjazne środowisku, ekologiczne i ułatwiają rozsadzanie roślin jeśli ma się mało miejsca w mieszkaniu. Dla mnie to sama przyjemność i satysfakcja z domowego -mini ogródka 🙂

 Agata

8 uwag do wpisu “Domowy zielnik

    • akurat swoje dorwałam w Castoramie na ogrodniczym dziale, zaraz obok doniczek 😉 w ogrodniczym sklepie na osiedlu tez były tylko droższe. Paczka ok 10 zł w tym ok 12 krążkow.

      Lubię to

Skomentuj

