Zbieractwo kontrolowane

Przeczytałam kiedyś, ze nasze pierwotne instynkty przetrwania nie wyginęły, za to przystosowały się do dzisiejszych czasów. Mężczyźni zdobywają łupy i bogactwa walcząć z korporacyjnymi dzikusami, a kobiety uprawiają zbieractwo- shopping- to znaczy. Oczywiscie jest to luźna teoria, aczkolwiek ma w sobie ziarnko prawdy.

Sprzątająć niedawno w domu natknęłam się w łazience na wielkie cięzkie pudło. Sama zapomniałam co w nim jest. Otworzyłam, a tam kilka odrzywek do włosów, jakiś ‚szprej’, który rzekomo miał wyprostować mojego krzaka na głowie-ale nic z tego. Pełno kremów, dziwnych tubek z maskami i wiele drobiazgów na które wydałam fortune, a nie są używane. Zaczełam się zastanawiać, po co mi to wszystko. Dlaczego daje się naciągnąć temu niesamowitemu imejdzowi nierealnego piękna. Samo nakręcająca się spirala, gdzie kupuje szampon, który dosłownie robi mi siano z włosów więc do tgeo MUSZĘ mieć odżywkę. 20160209_123336pudloTylko jedna nie wystarczy, bo przecież warto mieć lśniące i mocne włoski z efektu jednej maski, a że czasem wypada mi włos to muszę kupić inną przeciw wypadaniu- od niej mam ich jeszcze mniej. Bez końca można wymieniać, ale na pierwszy rzut oka wszytsko jest mi potrzebne. Dobrze, że mam drugie oko 🙂 bo jak nim rzuciłam to się opamiętałam.

Wyrzucam wszytsko co jest w stanie śmierci czyli przeterminowane, a resztę rozdam po rodzinie. Tak więc stoję i patrzę na torbę pełną „moich pieniędzy” i przyrzekam, że nigdy więcej. Chcę to zmienić.

Takie zmiany zawsze wychodzą mi na dobre. Czuję się mentalnie lżejsza. Natłok niepotrzebnych rzeczy jest zbędny w moim życiu. Polecam każdej kobiecie przejrzeć wszystko co nazbierała I wyselekcjonować to co napradę potrzebuje. Gwarantuję, że za pół roku bedzie mniej niepotrzebnych drobiazgów, a portfel się ucieszy. Teraz czeka mnie przejrzenie garderoby. Już się boje… 😉

2 uwagi do wpisu “Zbieractwo kontrolowane

  1. Ja właśnie garderobę wzięłam ostatnio w obroty. Mąż jak wrócił do domu po pracy i zobaczył spakowane reklamówki, pytał czy się wyprowadzam 😀 Mnóstwo nieużywanych rzeczy!!! Takie sprzątanie jest dobre nie tylko dla naszej szafy ale i nam pomaga trochę się zastanowić przy kolejnych zakupach. Ja oficjalnie staram się uczyć minimalizmu!!!!

    Polubienie

Skomentuj

