Moje kuchenne rewolucje

Jak zmieniło się nasze podejście do jedzenia.

Zawsze myślałam, że jeśli jedzenie wygląda tak:

20160201_132825

Puree z selera i pietruszki w towarzystwie pikantego tofu wraz z brukselką.

lub tak:

20160128_133021

Spaghetti z czerwoną soczewicą 

to jest drogie, nie stać mnie i nigdy tego nie zjem. Na szczęście teraz tak nie myślę, bo sama takie robię bez nadużycia domowego budżetu.

20150915_191831

Świeże zioła i warzywa kocham najbardziej

Mogę powiedzieć, że wychowałam się w kuchni, bo od najmłodszych lat robiłam obiady dla całej rodziny. Zazwyczaj były to proste rzeczy typu gotowane pyrki (tak, jestem Pyrusem :)) jajko sadzone lub zupa. Nie zawsze było idealnie, ale wszyscy jedli. Kiedy brakowało zcasu, razem braćmi smażyliśmy sobie chleb w jajku i to było najlepsze kryzysowe danie.

Piekłam też ciasta, bo stety niestety jestem słodką dupką.

20150925_115931

Razowe ze śliwkami plus cynamonowa kruszonka

Jednakże, kiedy mogłam zrobić coś po swojemu, czyli nie padła komenda, że „dzisiaj na obiad zrób schabowe” ciągnęło mnie do eksperymentów. Wymyślałam przepisy, używałam przypraw których mama nigdy nie dodawała. To było coś co dodawało mi skrzydeł. Rodzice mimo to woleli standardowe smaki, do których się przyzwyczaili, więc często spotykałam się z krytykąi ogólnym marudzeniem tego co upichciłam.

 

 

20150815_124600

nasze pierwsze warzywne burgery

 

 

 

 

 

 

Eksperymenty nie zawsze wychodzą, ale dzięki nim nauczyłam się naprawde sporo. Później razem z chłopakiem przeszliśmy na diete, co nauczyło nas dobrych podstaw zdrowego odżywiania.

Ewolucja w moim gotowaniu nadal trwa. Jemy bardziej warzywnie, wiecej nasion i mniej mięsa. Czujemy sie z chłopakiem po tym lepiej. Wychodzi nam to na zdrowie.

20150904_133651

domowa pita

Przyrządzając dzisiejszy obiad złapała mnie myśl, ze czesto błędnie zarzuca się kuchni roślinnej,że jest droga. Moim zdaniem, mówią tak osoby które nigdy nie spróbowały tak gotować. Nie znoszę marudzenia ludzi mieszkających na wsi – nawet ogródka nie prowadzą, a narzekają na ceny marchewki w biedrze. Dla przykładu zaokrąglając tofu w markecie kosztuje ok 4 zł, a kawałki kurczaka 7. Jakość kurczaka I sposób jego hodowli naprawdę zabija mi chęć na jego przygotowanie.

20160202_101102

Śniadanie godne króla. Koktajle w naszym domu pijemy prawie codziennie i to nie tylko z owoców.

Teraz kiedy mam czas, każdy posiłek jest nowością. Podpatruje pomysły podawania, bo w tym moim zdaniem tkwi cała magia, by proste danie przedstawić w zaskakujący oraz niestandardowy sposób. Jedzenie jest dla mnie jedną z najważniejszych części życia I chę sie tym cieszyć.

20150904_152239

Biszkoptowe ciasto z mango i bazylią- cieszy i to bardzo

DSCN2411

czekoladowe najlepsze, bez cukru

Jedna uwaga do wpisu “Moje kuchenne rewolucje

Skomentuj

